TERMÉKEINK
Minden termékGumiabroncsTéligumi kiárusításNyárigumi kiárusításNégyévszakos gumi kiárusítás

ADAC 2022-es téli gumi teszt: ezek az abroncsok lettek idén a legmegbízhatóbbak

2022. 11. 28.

Az őszi-téli szezon beköszöntével megérkezik a rossz idő is. Ilyenkor esőre, ködre, hóra és jégre kell számítanunk, ami azt jelenti, hogy a vezetés veszélyesebb lesz az utakon. Éppen ezért fontos, hogy a nyári gumiabroncsokat téliekre cseréljük. A meglehetősen nagy választékban azonban sokszor még a rutinos autósoknak is nehéz lehet eligazodniuk.

 

ADAC 2022-es téli gumi teszt: ezek az abroncsok lettek idén a legmegbízhatóbbak

Az őszi-téli szezon beköszöntével megérkezik a rossz idő is. Ilyenkor esőre, ködre, hóra és jégre kell számítanunk, ami azt jelenti, hogy a vezetés veszélyesebb lesz az utakon. Éppen ezért fontos, hogy a nyári gumiabroncsokat téliekre cseréljük. A meglehetősen nagy választékban azonban sokszor még a rutinos autósoknak is nehéz lehet eligazodniuk.

Szerencsére azonban a Német Autóklub (ADAC) idén is tesztelte a legnépszerűbb téli gumikat, hogy 33 versenyzőből, két kategóriában válassza ki a legmegbízhatóbbakat. A kis autókhoz való 185/65 R15 T méret, illetve a kompakt (SUV) osztályhoz való 215/60 R16 H méret abroncsaival kapcsolatos sok meglepetést okoztak. Néhány prémium márka az elvárásokhoz mérten alulteljesített, míg az olcsóbb gumik közt akadtak olyanok, amik meglepően jó eredményt produkáltak.

Ebben a cikkben megmutatjuk az eredményeket, és azt, hogy az ADAC szakemberei szerint melyek azok a téligumik, amelyekkel a sofőrök minden körülmény mellett biztonságban és kényelmesen vezethetnek.

185/65 R15 T: 16 gumiabroncs a kisautók kategóriájában

A 185/65 R15 T méretkategória széles körben elterjedt a népszerű kisautók tulajdonosai körében. Az ebbe a kategóriába tartozó abroncsok 190 km/h-s sebességhatárig alkalmasak. Idén az ADAC tesztjén 16 ilyen méretű modellt vizsgáltak a szakértők egy VW Polo tesztjárművön, az eredmény pedig sokak számára meglepő lehet.

Mindössze a versenyzők egyharmada, azaz négy gumiabroncs kapott „jó” minősítést. A Continental WinterContact TS 870, a Goodyear Ultragrip 9+, a Semperit Speed-Grip 5 és a Michelin Alpin 6. Ezekben a gumikban megegyezik, hogy minden fő kritérium szempontjából jó eredményt produkálnak. Kiegyensúlyozottan teljesítenek, megbízhatóak és minden körülmény mellett megállják a helyüket.

 

 

adac_01.JPG (94 KB)

 

A középmezőnyben összesen 7 modell végzett. A BF Goodrich-tól az Avonig terjedő skála szintén olyan gumikból áll, amelyek kielégítő teljesítményt produkálnak, azonban mutatnak kisebb-nagyobb hiányosságokat is. Ez azt jelenti, hogy választás előtt mindenképp érdemes szemügyre venni az erősségeket és gyengeségeket is, és a vezetési stílusunknak és preferenciáinknak megfelelően kiválasztani a megfelelő darabot.

 

 

adac_02.JPG (132 KB)

 

Három gumiabroncs azonban csak „elégséges” minősítésen részesült. A Dunlop Winter Response 2, a Fulda Kristall Montero 3 és a Barum Polaris száraz úton produkál gyenge teljesítményt, éppen ezért a szakértők már kevésbé ajánlják a használatukat. Ami pedig a legszomorúbb, hogy idén két téliguminak egyáltalán nem sikerült átmennie a teszten. A Snowdragon HP és a Wanli SW611 súlyos hiányosságokat mutat nedves útfelületeken, éppen ezért a biztonságos őszi és téli vezetés érdekében érdemes őket messzire elkerülnünk.

 

 

adac_03.JPG (29 KB)

 

A győztesek egyetlen sofőr számára sem fognak csalódást okozni

A teszt három dobogósában megegyezik, hogy rendkívül kiegyensúlyozottan teljesítettek. A Continental WinterContact TS 870, a Goodyear Ultragrip 9+, a Semperit Speed-Grip 5 és a Michelin Alpin 6 olyan gumik, amelyeket az ADAC szakemberei fenntartások nélkül ajánlanak minden sofőrnek.

 

adac_04.JPG (109 KB)

A Continental TS 870 egyik legnagyobb erénye, hogy sikerült leküzdenie az elődje (TS 860) száraz útfelületen mutatott gyengeségeit. A Goodyear a nedves felületeken teljesített a legjobban, a Semperit a havas utak királya, a Michelin pedig a legjobb eredményt a kopás terén mutatta. Éppen ezért az élmezőny tagjai közt minden autós megtalálhatja a számára megfelelő alternatívát.

Vegyes középmezőny: nem mindegy, hogy hogyan választunk

A hét közepes minősítésű gumiabroncsot a szakértők továbbra is ajánlják, azonban fontos, hogy vásárlás előtt figyelembe vegyük a modellekre jellemző egyedi erősségeket és gyengeségeket is, és ezek tükrében válasszuk ki a számunkra megfelelő alternatívát.

Ha nem számítanak a nedves és száraz utakon mutatott, apróbb gyengeségek, ellenben fontos számunkra a havas úton mutatott erős teljesítmény, abban az esetben a BFGoodrich G-Force Winter 2 lesz a legjobb választás. Ha azonban kevésbé jellemző, hogy hóban vezetnénk, érdemes a Vredestein Wintrac vagy a Nexen Winguard Snow G3 közül választanunk.

A Bridgestone Blizzak LM005, a Firestone Winterhawk 4 és a Maxxis Premitra Snow WP6 modelleket leginkább azoknak ajánlják az ADAC szakértői, akik keveset vezetnek, míg az Avon WT7 Snow a nedves utakon közlekedő sofőrök számára lesz az ideális megoldás.

Akik átcsúsztak a rostán: három modell kielégítő eredménnyel végzett

2022-ben három olyan téli gumi került az ADAC listájára, amit a szakértők „elégséges” minősítéssel láttak el. A Fulda Kristall Montero 3, a Barum Polaris, valamint a Dunlop Winter Response. Ezekben az abroncsokban megegyezik, hogy száraz felületen egytől egyig hiányosságokat mutattak.

Egyik sem viselkedett kritikusan, azonban használatuk kényelmetlen és fárasztó lehet a hosszabb vezetés során, a tapasztalatlanabb sofőrök számára pedig megnehezítik az autó irányítását. A Dunlop Winter Response 2 esetében ez az eredmény különösen meglepő. Egyrészt azért, mert egy prémium márkáról beszélünk, másrészt pedig azért, mert az elődje a tavalyi teszten kiemelkedően jó eredményt produkált.

Akiket érdemes kerülni: két abroncsot nem ajánlanak a szakemberek

Az idei teszten két gumiabroncsnak is sikerült elhasalnia. Ennek oka, hogy több szempontból is olyan hiányosságokat mutattak, amelyek kevésbé teszik biztonságossá a használatukat. Ebből adódóan pedig az ADAC szakemberei egyáltalán nem ajánlják a használatukat. Ez az Imperial Snowdragon HP, valamint a Wanli SW611. Mindkét modell kínai gyártmány, amelyek és sajnos rendkívül gyenge teljesítményt produkáltak vizes útfelületen. Ezt igazolják a fékezési tesztek is, amelyeken a három abroncs a teszt többi résztvevőjéhez képest egyértelműen alulteljesített.

185/65 R15 T méretkategória: 17 abroncs mérkőzött meg idén

Az 215/60 R16 H a téli gumiabroncsok között az egyik legkelendőbb kategória. Nem véletlenül, hiszen a 210 km/h-s sebességig ideális gumik sok alsó középosztálybeli SUV-hoz ideálisak. Az Audi Q3 és a VW T-Roc mellett például az ADAC szakemberei által tesztjárműként használt a Škoda Karoq-ra is. idén összesen 17 versenyző mérettetett meg, ezek közül pedig csak egy olyan akadt, ami „elégséges” eredménnyel végzett. Ez azt jelenti, hogy a legtöbb modellt az ADAC is bátran ajánlja a sofőröknek.

Kiegyensúlyozott teljesítményt ígérnek a dobogósok

A 185/65 R15 T kategóriában idén 4 gumiabroncs végzett kiemelkedő eredménnyel. Ezek a Continental WinterContact TS 870, a Dunlop Wintersport 5, a Goodyear UltraGrip Performance+ és a Michelin Alpin 6. Ezek gumik kiegyensúlyozott, megbízható teljesítményt garantálnak és jól kormányozhatóak. A változó útviszonyok mellett is megbízhatóan használhatók, és csupán árnyalatnyi különbségeket mutatnak.

A Continental és a Dunlop abroncsai például a nedves, havas és jeges utakon a legjobbak, szárazon azonban egy leheletnyivel gyengébbek. A Goodyear havas felületen, a Michelin pedig száraz és jeges utakon teljesít kiemelkedően. Éppen ezért a győztesek közt a sofőrök többsége egészen biztos, hogy megtalálja majd a számítását.

Bőven válogathatunk a középmezőny tagjaiból

A középmezőny gumiabroncsaiban megegyezik, hogy legalább egy fő kritérium terén gyengeséget mutatnak. Nem kell persze hatalmas problémákra gondolni, azonban fontos, hogy vásárlás előtt mindenképp érdemes tájékozódni azzal kapcsolatban, hogy vezetési szokásainkhoz mérten melyik is jelenti a megfelelő döntést.

 

 

adac_05.JPG (40 KB)

 

Nedves és havas úton a Yokohama BluEarth*Winter V906 például nem teljesített jól, míg a Bridgestone Blizzak LM005 hóban, a Kleber Krisalp HP3 pedig száraz és úton nem bizonyult a legjobb választásnak. A GT Radial Winterpro 2 szárazon, vizes és havas utakon sem az igazi, a Sava Eskimo HP2 gyengeségének pedig a vizes felületek bizonyultak.

 

 

adac_06.JPG (49 KB)

A Vredestein Wintrac és a Falken Eurowinter esetében a száraz, a Esa+Tecar Supergrip Pro esetében pedig a nedves tapadás tekinthető gyengeségnek, a Toyo Observe S944 pedig nedves és havas úton sem teljesít kiemelkedően. A Nokian Tyres WR Snowproof, az Uniroyal WinterExpert és a Matador MP93 Nordicca pedig száraz és nedves úton mutat olyan gyengeségeket, amiket remélhetőleg a jövőben a gyártók még csiszolni fognak.

Egyetlen gumi akadt, ami nem győzte meg a szakembereket

Annak ellenére, hogy az idei mezőny erősnek bizonyult, sajnos egy olyan abroncsa akadt, ami alulteljesítette a szakemberek elvárásait. Ez a Cooper WM-SA2+, ami túlságosan nagy hiányosságokat mutat száraz utakon, emellett pedig nedves és havas körülmények közt sem teljesít jól.

Összességében azonban elmondható, hogy a győztessek és a középmezőny gumijai közt minden sofőr megtalálhatja a számára ideális megoldást abban az esetben, ha vásárlás előtt megfelelően mérlegel, és a saját járművének, vezetési stílusának és preferenciáinak megfelelő alternatívát választja.

Korábbi bejegyzések
Segítünk a választásban
MILYEN GUMIABRONCSRA VAN SZÜKSÉGED?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Értesülj elsőként akcióinkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre
Taylor Gumi- és
Klímaszerviz Kft.
Kövess minket a közösségi oldalainkon!

Bejelentkezés

Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!

Vásárlás vendégként

A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés

Vendégként vásárolok

Regisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!

Regisztráció