TERMÉKEINK
Minden termékGumiabroncsTéligumi kiárusításNyárigumi kiárusításNégyévszakos gumi kiárusítás

Az ADAC bemutatja a 10 legjobb és a 7 legrosszabb nyári gumit 2023-ban

2023. 03. 02.

Az idei évre esik a Német Autoclub abroncsreszt 50. évfordulója, aminek alkalmából 50 féle nyári gumiabroncsot teszteltek. Az ADAC környezetvédelmi és gazdasági kritériumokkal kibővített tesztjei rengeteg meglepő eredményt hoztak. Gondoltad volna, hogy nedves úton akár 25 méteres különbség is lehet a féktávot illetően? A sok érdekes eredmény mellett az is egyértelművé vált, hogy nem mindig az ár határozza meg a minőséget.

ADAC nyárigumi teszt 2023

 

Az évforduló ünneplése okán 2023-ban 50 nyári gumit tesztelt az ADAC. Ráadásul a szokásos szempontok mellett idén egy új teszt kritérium, a környezeti egyensúly is felkerült a listára, ami nagy változásokat generált az eredményekben. Az idő előrehaladtával a mobilitás minden aspektusa a környezetvédelmi szempontok középpontjába került.

 

Egyértelmű, hogy a gumik esetében már nemcsak a vezetési biztonságot és a költséghatékonyságot mérik, hanem a fenntarthatóság egyéb szempontjait is. Éppen ezért az ADAC átrendezte és kiegészítette a 2023-as nyári gumiabroncs teszt értékelésének kritériumait.

 

Ismerd a kritériumok súlyozását

 

A vezetésbiztonság fő kritériuma, a száraz útfelületen végzett mérés 40%-os részt tesz ki. Ide tartozik a vezetési kényelem, irányíthatóság és a fékút hossza. A nedves úton már 60%-os a súlyozás, tehát ezek a teszteredmények még többet nyomnak a latban.

 

Ebbe a kategóriába tartozik a fékút, a hosszirányú- és oldalirányú aquaplaning, a kezelhetőség és a kanyarban való útkövetés. A környezeti egyensúly kritériumai a következőképp alakulnak: futásteljesítmény 40%, gumikopás 20%, hatékonyság 20%, zaj 10%, míg a fenntarthatóság 10 %.

 

Kezdjük is a sort a legrosszabb abroncsokkal

 

Íme az a 7 abroncs, amik katasztrofális eredményeket értek el a teszten és azt javasoljuk, hogy messziről kerüld el őket. A gyenge teljesítmény természetesen az egymásnak szögesen ellentmondó célok miatt alakult így. Habár némelyik abroncs csúcsteljesítményt nyújtott egy adott kategóriában, a másikban mutaott hiányosságok megvétózták az eredményt.

 

Kiváló példa erre a DoubleCoin DC99, a rendkívül strapabíró kínai darab, aminek futásteljesítménye akár 65 000 km is lehet. Mindezek ellenére azonban nedves úton, 80 km/órás sebességnél való fékezés esetén 59,3 méterre állt meg, ami egészen elkeserítő eredmény. Gondoljunk csak bele: ahol a Continental PremiumContact 6 tesztjármű már egy helyben áll, a Double Coin nagyjából 52 km/ órás sebességgel halad el mellette. Egészen elképesztő tehát az abroncsok közötti különbség.

 

ADAC_nyári_gumi_teszt

 

Íme tehát az a hét abroncs, amit semmiképp nem ajánlunk: Rotalla RH 01, Berlin Tires Summer UHP G2, Lassa Driveways, Evergreen EH 226, Riken Road Performance, Double Coin DC99, Premiorri Solazo.

 

Az elégséges kategória

 

A hátulról a 3. kategóriát erősítő nyári gumik következnek. Az abroncsgyártás egymásnak ellentmondó céljait szinte lehetetlen egyesíteni, jó példa erre a Michelin e.Primacy, ami szintén az elégséges kategória táborát erősíti. De vajon mit keres a prémium gyártó a sor végén?

 

ADAC_teszt_2023

 

A Michelin az e.Primacy-t nem csak belsőégésű, hanem elektromos motorokhoz is ajánlja. A környezetvédelmi kategóriában kimagaslóan teljesített, azonban nedves úton elkeserítő eredményt hozott. Nedves aszfalton 80 km/órától csak 43,7 méter után áll meg. Ehhez képest a Continental Premium Contact 6-nak csupán 34,4 méter szükséges a megálláshoz. A különbség egészen elképesztő.

 

Következzenek a kielégítően szerepeltek

 

A 21 modell közül sok a másodlagos prémium gyártó, az ide tartozó gumik egyáltalán nem rosszak, csupán egy bizonyos gyengeség miatt értékelődtek lejjebb. A személyes használati feltételek tekintetében jól működnek és minden bizonnyal olcsóbb alternatívát jelentenek prémium társaiknál. A kisebb gyengeségek a vizes utakon tapasztalhatóak, a száraz utakon átlagban remekül teljesítettek.

 

ADAC_nyárigumi_teszt

 

Az erőteljesebb kopás miatt a környezeti egyensúly kategória miatt is kerültek hátrébb. Egy jó példa erre az Apollo Alnac, amely összességében kielégítő, 3,5-ös futásteljesítmény osztályzatot kapott, de csak 30 000 km-t lehetett vele megtenni az 1,6 milliméteres abszolút kopás határig. Összehasonlításképpen: az alacsony gördülési ellenállású Michelin e.Primacy - melynek általános értékelés: elegendő - csaknem 72 000 km-t tud megtenni.

 

 

Íme a 10 legjobb abroncs

 

A lista végére hagytuk azt a 10 abroncsot, amelyekkel nem tudsz mellé nyúlni. A Goodyear Efficient Grip Performance 2 került ki tesztgyőztesként. Második helyezett a Continental PremiumContact 6, a harmadik helyezést pedig a Michelin Primacy 4+ érte el. A sorban következő a Bridgestone Turanza T005, a Nokyan Tyres Wetproof, a Falken ZIEX ZE310 ECORUN, a Continental UltraContact, a Kumho Ecsta HS52, a Hankook Ventus Prime 4 és végezetül, 10. helyen a Nexen N’Fera Primus áll.

 

ADAC_nyárigumi_teszt_2023

 

Nem meglepő, hogy a Continental, a Michelin és a Bridgestone viszonylag drága prémium termékei a lista élén állnak a nagy jubileumi teszten. A finn Nokian Tyres és a japán Falken mellett jelenleg a koreai Kumho, Hankook és Nexen gyártók teszik teljessé a dobogós abroncsokat. Egy biztos, a prémium márkák magas mércét állítanak a vezetésbiztonság terén és nem okoznak csalódást.

ADAC nyárigumi teszt 2023

Korábbi bejegyzések
Segítünk a választásban
MILYEN GUMIABRONCSRA VAN SZÜKSÉGED?
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Értesülj elsőként akcióinkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre
Taylor Gumi- és
Klímaszerviz Kft.
Kövess minket a közösségi oldalainkon!

Bejelentkezés

Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!

Vásárlás vendégként

A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés

Vendégként vásárolok

Regisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!

Regisztráció