2023. 03. 06.
A gumiabroncsok piaca hatalmas, a termékválaszték pedig legtöbbünk számára zavaros. A különböző tesztek azonban segítenek eligazodni az abroncsok útvesztőjében. Az alábbi cikkben bemutatjuk a legjobb abroncsokat és arról is szó lesz, hogyan folyik a tesztelés, hogy biztosan releváns eredmények szülessenek.
A gumiabroncsok piaca hatalmas, a termékválaszték pedig legtöbbünk számára zavaros. A különböző tesztek azonban segítenek eligazodni az abroncsok útvesztőjében. Az alábbi cikkben bemutatjuk a legjobb abroncsokat és arról is szó lesz, hogyan folyik a tesztelés, hogy biztosan releváns eredmények szülessenek.
A 2023-as szezon nagy nyári gumi tesztjéhez ezúttal a 225/45 R18-as méretet választották az Autobild szakemberei. Leginkább azért, mert ez a méret tökéletesen megfelel a legtöbb kompakt járműhöz, mint amilyen a BMW 1- 2-es széria, az Audi A3, a VW Golf, a Seat Leon a Toyota Corolla és a Renault Megane. Az abroncsokat névtelenül vásárolták különböző kiskereskedőktől.
Az első tesztkör a fékpróba volt nedves és száraz úton. Kizárólag a legjobb eredményt elért abroncsok juthattak be a második körbe is. A féktesztek egyértelművé tették, hogy az abroncsok esetében az ár arányban áll a minőséggel is. Minél magasabb volt a gumiabroncs vételára, annál előrébb végzett a fékteszteken. Nem véletlen egybeesés ez, hiszen a magasabb minőségű alapanyagok jobb tapadást produkálnak.
A teszt azonban meglepő eredményeket is hozott. A kínai Linglong gumi például bejutott a döntőbe, de a Yokohama is jobb helyezést ért el, mint amire számítani lehetett. Sajnos a Vredestein és a Firestone csupán átlagos eredményeket mutatott, a Continental harmadik márkája, a Semperit pedig még a 10 legrosszabb abroncs közé is bekerült a kvalifikáción.
A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 - a tesztgyőztes
A teszt győztese a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 lett. Példásan teljesített lejtőmenetben nedves és száraz úton egyaránt, emellett a futásteljesítménye is kiemelkedő. Igen meggyőző lehet kitűnő ár-érték aránya miatt is. Költséghatékonysága végett pedig az „Eco-Meister” pecsétet is kiérdemelte.
A második helyen a Michelin Pilot 5 végzett. Kimondottan precíz kormányzást tett lehetővé, emellett a menetdinamika terén is kiemelkedett. Kiváló aquaplaning tartalékokkal és rövid féktávolsággal érdemelte ki a rangos helyet. A harmadik helyezett a Continental Premium Contact 7 lett, aminek újfejlesztésű, nyári, sportos profilja kitűnően irányíthatóvá teszi az autót. Mindezek tetejében kiváló futásteljesítménnyel rendelkezik.
Az alábbi felsorolásban bemutatjuk az összes mért féktávolságot. Az első 20 abroncs az, amelyik bejutott a döntőbe. A felsorolásban a féktávot nedves úton, 80 km/óráról való megállás alapján mutatjuk be. Az abroncs mérete 225/45 R 18 95 Y.
Hankook Ventus S1 evo3 24,8 m
Goodyear Eagle F1 Asymmetrix 6 25,4 m
Pirelli Pzero PZ4 24,9 m
Yokohama Advan Sport V107 25,4 m
Continental Premium Contact 7 25,3 m
Michelin Pilot Sport 5 26 m
Linglong Sport Master 25,8 m
Falcon Azenis FK520 27 m
Maxxis Victra Sport 5 VS5 26,7 m
Toyo Proxes Sport 2 26,9 m
Sava Intensa UHP 2 27,4 m
Kumho Ecsta PS71 26,6 m
Dunlop Sport Maxx RT2 27 m
Nexen N’Fera Sport 27,2 m
GT Radial SportActive 2 27,3 m
Bridgestone Turanza 6 27,6 m
Uniroyal RainSport 5 26,5 m
Fulda SportControl 2 29 m
Giti Giti Sport S2 28,1
Dynaxer UHP Glue 28 m
Íme az a 10 abroncs, amelyek elfogadhatatlanul teljesítettek a fékteszteken. Továbbra is a 80 km/óráról, nedves úton való megállás adatait mutatjuk be.
Semperit Speed Life3 31,3 m
Tomason Sportrace 31,8 m
Imperil EcoSport 2 31,7 m
Zeetex HP6000 eco 33,5 m
Rotalla Setula S-Race RU01 33 m
Minerva F205 33 m
Tracmax X Privilio TX3 33,6 m
Tristar SportPower 2 33,1 m
Triangle Spotex TH201 39,7 m
Zeta Alventi 40,3 m
Az Autobild tesztről
Az első helyezést elért Hankook és a 20. helyen végzett Fulda között csaknem 7 méteres a különbség a féktávot illetően. A Zeta Alventi azonban megmutatja, hogy ennél még van lejjebb, hiszen 17 méterrel rosszabb eredményt ért el.
A száraz pályán 100 km/óráról való fékezés esetében hét méter különbséget matatnak a Goodyear és a Hankook abroncsok az olcsóbb gumikhoz képest. Ez valójában 40 km/órás becsapódási sebességet jelent, amennyiben egy autópályán bekövetkező balesetnél kellene azonnal megállni.
A második kör
A második körben az aquaplaning és kezelhetőségi teszek következnek. Az aquaplaning teszten az Uniroyal Rainsport hű maradt nevéhez, hiszen jól teljesített, de emellett a Giti GitiSport S2 is hatékonyan képes kiszorítani a vizet a futófelület alatt. A Sava, Kleber és Nexen abroncsok kevesebb tartalékkal vannak felszerelve, ha az aquaplaningről beszélünk.
Ami a nedves úttartást illeti, a Pirelli, a Goodyear és a Continental prémium márkái egyértelműen jobb teljesítményt nyújtanak az olcsóbb kategóriás abroncsoknál. A Yokohama Maxxis Victra Sport 5 és az Advan Sport V107 dinamikusan kiegyensúlyozott kezelhetőségével lepte meg a kollégákat.
A teszten az abroncsok menetzaját is mérik, itt a Kleber Dynaxer UHP kifejezetten jól teljesített. A kilométer teszten a futásteljesítményt a törvényes minimális profilmélységig határozták meg.
Ezt a kopáspróbát görgős dinamométeren végzik el, és a Goodyear messze a legjobb eredményt érte el, hiszen csaknem 63 000 km-t képes megtenni. A kínai Linglong igen hamar beadta a derekát és kopni kezdett.
A legjobb abroncsok az összesített tesztek alapján 225/45 R18 méretben
Kitűnő eredmény
Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 (95Y)
Michelin Pilot Sport 5 (95Y)
Continental PremiumContact 7 (95Y)
Jó eredmény
GT Radial Sport Active 2 (95Y)
Bridgestone Turanza 6 (95Y)
Kumho Ecsta PS71 (95Y)
Dunlop Sport Maxx RT 2 (95Y)
Éppen megfelelt
Falken Azenis FK520 (95Y)
Sava Intensa UHP 2 (95Y)
Fulda Sport Control 2 (95Y)
Pirelli P Zero PZ4 (95Y)
Hankook Ventus S1 Evo 3 (K127)
Maxxis Victra Sport 5 VS5 (95Y)
Toyo Proxes Sport 2 (95Y)
Yokohama Advan Sport V107 (95Y)
LingLong Sport Master (95Y)
Giti GitiSport S2 (95Y)
Nexen N’Fera Sport (95Y)
Uniroyal Rain Sport 5 (95Y)
Kleber Dynaxter UHP (95Y)
2023-as teszt 225/ 40 R18 méretből származó tesztek eredményei
Kitűnő eredmény
Continental Sport Contact 7 (92Y)
Bridgestone Potenza Sort (92Y)
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 (92Y)
Michelin Pilot Sport 5 (92Y)
Pirelli P Zero PZ4 (92Y)
Jó eredmény
Hankook Ventus S1 Evo 3
Falken Azenis FK520
Toyo Proxes Sport 2 (92Y)
Éppen megfelelő
Firestone Firehawk Sport (92Y)
Giti GitiSport S2 Maxxis Victra Sport 5 VS5 (92Y)
Egyáltalán nem ajánlott kategóriába esik a Linglong Sport Master és a Superia Ecoblue UHP.
Vágére is értünk az idei teszteknek, és egy dolog biztos: a jó abroncsnak megvan az ára, de ami a hatalmas különbségeket illeti a féktávok között, mégis megéri a beruházást.
Az idei évre esik a Német Autoclub abroncsreszt 50. évfordulója, aminek alkalmából 50 féle nyári gumiabroncsot teszteltek. Az ADAC környezetvédelmi és gazdasági kritériumokkal kibővített tesztjei rengeteg meglepő eredményt hoztak....
Az őszi-téli szezon beköszöntével megérkezik a rossz idő is. Ilyenkor esőre, ködre, hóra és jégre kell számítanunk, ami azt jelenti, hogy a vezetés veszélyesebb lesz az utakon. Éppen ezért fontos, hogy a nyári gumiabroncsokat téli...
Ugye minden sofőr gondolt már arra, hogy mennyire jó lenne, ha nem kellene a nyári- és téligumik cseréjével bajlódni? Ha nem kellene minden egyes szezonban a pénztárca legeslegmélyére nyúlnyi? Ebben az esetben jó választást jelent...
Ezek a téligumik a legjobban az idén az Auto Bild szakemberei szerint
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!