2013. 12. 27.
Ma már a legtöbb autós tisztában van vele, valamilyen szinten, hogy a téli gumik nagyobb biztonságot és jobb vezethetőséget jelentenek téli körülmények közepette, mint a nyári vagy négyévszakos gumiabroncsok.
Ma már a legtöbb autós tisztában van vele, valamilyen szintén, hogy a téli gumik nagyobb biztonságot és jobb vezethetőséget jelentenek téli körülményke közepette, mint a nyári vagy négyévszakos gumiabroncsok. Mielőtt rátérnénk arra, hogyan is teljesítettek az idei teszteken a Hankook gumigyártó termékei, nézzük meg azt, miben és miért is jobbak a téli gumik télen, mint más gumifajták?
A téli gumiknak egyrészt a futófelületük teljesen más, mint például a nyári abroncsoknak, másrészt a gumik anyaga is különbözik. Nézzük először a mintázatot. Télen a csapadék mennyisége nagyobb, és a megjelenési formája is változatosabb. A futófelület mintázatát ezért nagyobb csapadék elvezető árkokkal látják el, ez biztosítja a nagyobb csapadékmennyiség hatékony elvezetését, valamint a futófelület mintázatába sok apró lamellát alakítanak ki, amelyek egymástól való elmozdulásukkal nagyobb tapadást, kapaszkodóképességet képesek biztosítani. Másik fontos változtatás a nyári gumikhoz képest a gumikeverék anyagában mutatkozik meg. Míg a nyári abroncsok a melegebb hőmérsékletek között tökéletes rugalmasságot, és ezáltal tapadást képesek biztosítani, a hőmérséklet egyre nagyobb csökkenésével az anyaguk mind jobban megdermed, bekeményedik, és ezért a tapadásuk is nagymértékben csökken. A téli gumiabroncsok anyagába ennek megakadályozására speciális szilika keveréket tesznek, ezzel a gumikeverékkel a téli gumik 7 Celsius fok alatt már észrevehetően rugalmasabbak képesek maradni, ezáltal használatukkal télen kisebb lesz a fékút, sokkal jobb a kanyarstabilitás, és jobb a kapaszkodóképesség is. A fékutat tekintve 7 Celsius fok alatt már száraz útviszonyok között is méterekben válik mérhetővé a javulás a téli gumik javára a nyári gumikkal szemben. Ez vizes úton még jobban megmutatkozik, míg havas és jeges útviszonyok közepette már akár tíz méterekben is jelentkezhet. Egyértelmű tehát, hogy télen sokkal nagyobb biztonságban autózhatunk a a téli gumik használatával.
Az ADAC, a gumitesztjeiről is híres német autóklub idén is elvégezte téli gumi tesztjeit, amiben főként a legnépszerűbb kisautó és középkategóriás gépkocsik gumiméreteit vizsgálták. Így a Hankook téli gumijait is górcső alá vették, és mindkét vizsgált méretben, a 185/65 R és 225/45 R17 téli gumi kategóriában is megkapták az ajánlott minősítést. A Hankook Winter i'cept RS téli gumiabroncsok minden szempont szerint megfelelően kiegyensúlyozottan viselkedtek, és nagyon jó eredményeket értek el a üzemanyag fogyasztás csökkentése terén.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!