2014. 02. 04.
A világ legelső téli gumiabroncsát a finnországi Nokian vállalat gyártotta le 1934-ben, majd az ötvenes, hatvanas években a többi gumigyár is kifejlesztette saját téli gumiját és forgalmazni kezdte.
A téli gumi, minek is kell az autóra?
A világ legelső téli gumiabroncsát a finnországi Nokian vállalat gyártotta le 1934-ben, majd az ötvenes, hatvanas években a többi gumigyár is kifejlesztette saját téli gumiját, és forgalmazni kezdte.
De mit is tudnak a téli gumiabroncsok?
Minden gyártó megegyezik abban, hogy a téli gumik 7 Celsius fok alatt már jobban tapadnak, rövidebb a fékútjuk, mint a nyári és négyévszakos gumiknak. Ez a 7 Celsius fokos határ a különböző gumikeverékek viselkedése folytán lett meghatározva, ugyanis a nyári gumik anyagának keveréke 7 fok alatt kezd megdermedni, megkeményedni, így a megfelelő rugalmasságát elveszti, a tapadás ennek következtében pedig csökken.
A téli gumik anyagának keveréke kialakítása során a gyártók olyan speciális anyagokat használnak fel, amelyek -10, -20, vagy akár -30 fokos hőmérsékletben is képesek a téli gumik megfelelő rugalmasságát megőrizni, így a téli gumik megfelelő tapadása minden körülmények között rendelkezésre áll. A téli gumikeverék kialakítása során a speciális lágyítószereken kívül felhasználnak szilikát, szilánt, valamint gyantákat és olajokat. Természetesen minden gyártó titokban tartja az általa felhasznált anyagokat és a keverési arányt.
A téli gumik a futófelületük kialakításában is nagyban különböznek a nyári gumiabroncsoktól. Egyrészt a futófelületük tagoltabb, mélyebbek és szélesebbek a vízelvezető csatornák, de a legnagyobb különbség a lamellák jelenlétében keresendő. A sok kis apró lamella a futófelület blokkjait osztja több kisebb egymástól elmozogni képes részre, a szerepük a megfelelő tapadás elérése a legcsúszósabb körülmények közepette is.
Mivel ezek az apró lamellák képesek egymástól elmozdulni, ha az útfelülettel való érintkezés során pár lamella megcsúszik is, a többiek még könnyen képesek a tapadást biztosítani, ezáltal az autó megcsúszása nagyobb határokon belül elkerülhetővé válik.
Korunk kifejlesztett téli gumiabroncsai már nem csak a biztonságosabb vezetést garantálják, sokkal csendesebbek és komfortosabban vezethetőbbek régebbi társaiknál.
Azt azonban ne felejtsük el megemlíteni, hogy univerzálisan bárhol tökéletesen működő téli gumi nem létezik, egész más téli gumi való a hazánkban is megtalálható Közép-európai kevésbé kemény téli időjáráshoz, és egész más a skandináv nagyon kemény és sok csapadékkal járó téli időjáráshoz, mint ahogy más illik az alföldekre, és megint más a hegyi utakra. A téli gumiabroncs kiválasztása során mindig mérlegelni kell azon körülményeket, ahol a téli gumikat használni fogjuk.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!