2014. 03. 11.
Miután a telet végigszenvedte autónk, itt az ideje tavasszal a gépjármű teljes nagytakarításának és az esetleges hibák felmérésének és orvoslásának.
Miután a telet végigszenvedte autónk, itt az ideje tavasszal a gépjármű teljes nagytakarításának és az esetleges hibák felmérésének és orvoslásának. Bár az autók minden szezonban meghálálják a megfelelő ápolást, a téli felkészítés, majd a tavaszi karbantartás különösen fontos lehet.
Az első megtenni való mindenképpen a gépjármű alapos megtisztítása kell legyen, ezt végezhetjük saját kezűleg, vagy autómosóban is. Fontos ilyenkor az alapos előmosás kefék és rongyok nélkül csak vízzel, hogy a télen felkerült szennyeződésekkel ne karcoljuk össze a fényezést. Miután az előmosással a karcolást okozó szennyeződéseket eltávolítottuk, jöhet a kefével, vagy ruhával való alaposabb mosás, és amikor ezzel kész vagyunk, átvizsgálhatjuk a fényezés, a karosszéria esetleges téli sérüléseit, amit a lehető leghamarabb ki kell javíttatni, ha nem szeretnénk később egy nagyobb javítási számlával találkozni. Ha a téli időszakban jártunk a gépkocsival sóval kezelt havas útszakaszokon, ne hagyjuk ki az alváz mosatását se, kevés veszélyesebb anyag van, ami a fémeket hamar szétmarhatja, mint a sóval keveredett kosz nedvességgel párosulva.
Ha motormosást is szeretnénk, akkor azt mindenképpen bízzuk szakemberre a kellemetlen beázások elkerülése érdekében. Természetesen takarítsuk ki alaposan az autó utasterét és csomagtartóját is, a tél minden bizonnyal ezeket a részeket is megviselte.
Érdemes leellenőrizni a motortérben található különböző folyadékok megfelelő szintjét is, nézzük meg a fékfolyadék, hűtővíz, a motorolaj mennyiségét, valamint cseréljük le a téli ablakmosó folyadékot nyárira.
Mindenki ismeri hazánk kátyúsodásra erősen hajlamos útviszonyait, amik télen szaporodnak el csak igazán, keményen igénybe véve a gépjárművek futóműveit. Ezért ajánlatos tavasszal egy szakszerű futómű ellenőrzést is elvégeztetni, mivel ha elállítódott futóművekkel közlekedünk, az erősen koptathatja a fontosabb alkatrészeket, és a gumikat is. Ilyenkor a fékek ellenőrzését sem szabad kihagyni.
És ha már a motormosásról esett szó, akkor megéri átnézni a motortérben található műanyag és gumicsövek állapotát is, a fagyos időszak elősegítheti ugyanis a repedezésüket, töredezésüket. Ha ilyen hibát észlelünk, az adott csövet azonnal cseréljük, cseréltessük le, kellemetlen műszaki hibáktól óvhatjuk meg ezzel magunkat. A még jó minőségű csöveket arra rendszeresített ápolóanyaggal kezeljük le, ez nagyon meghosszabbíthatja az élettartamukat.
Nem utolsósorban tavasszal eljön az ideje a téli gumik lecserélésének is, amint a hőmérő higanyszála tartósan 7 Celsius fok fölé emelkedik, a nyári gumik felrakhatók az autóra.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!