2014. 01. 22.
Az autójukat kedvelő tulajdonosok tuningolási céllal a legtöbb esetben felszerelik alumínium, vagy más néven könnyűfém felnivel, hogy gépkocsijuk esztétikai értékét javítsák.
Alufelnivel télen?
Az autójukat kedvelő tulajdonosok tuningolási céllal a legtöbb esetben felszerelik alumínium, vagy más néven könnyűfém felnivel, hogy gépkocsijuk esztétikai értékét javítsák.
Különböző vélemények terjedtek el az alufelnik téli használatával kapcsolatban, de mi is a valóság ebben a kérdésben?
Az alufelnik és könnyűfémfelnik téli használata egyáltalán nem tiltott, de vannak bizonyos megfontolandó okok, amiért nem célszerű és nem praktikus télen használni ezeket. Míg a régi alufelniket semmilyen felületkezelés nem védte, ma már több esetben fényezik, és a felületet védendő lakkréteggel látják el. Ez a lakkréteg a minőségétől is függően elég jól véd a téli útszakaszokon sűrűn előforduló sózás ellen, de nem teljes mértékben.
Rendszeres téli használat mellett az alufelnik felületének védelme egy idő után megkophat, roncsolódhat, amikor is a téli sózás már komoly kárt tehet az alumínium felnik anyagában.
Másik tény a alumínium és könnyűfém felnik téli használatával kapcsolatban, hogy a téli hideg és fagy nagymértékben rugalmatlanná és rideggé teszi az anyagukat, minek következtében sérülékenyebbé válhatnak. Gondoljunk csak a téli utakon ilyenkor tapasztalható jelentősen megszaporodó kátyúkra, úthibákra.
Az ilyenkor előforduló erős erőbehatás a megfelelő rugalmasság elvesztése miatt sokkal jobban veszélyezteti az alufelniket, mint nyáron, akár az alufelni törése is előfordulhat. Az alufelnik és könnyűfém felnik javítása bármely sérülés esetén sokkal többe kerül, mintha ugyanazzal a sérüléssel egy lemezfelnit kellene javíttatnunk.
Másik veszély, hogy télen a nyitott típusú alumínium felnik belsejébe könnyebben belefagyhat a felgyülemlett víz, latyak és hó, ami jelentősen leronthatja a kerekek kiegyensúlyozottságát. A kiegyensúlyozatlan felnik rázni kezdik az autót, minek következtében a biztonságos vezethetőség is romlik. Bizonyos idő után akár a gépkocsi felfüggesztése is károsodhat, aminek javítása már igen komoly összegeket jelenthet. Célszerű tehát azoknak, akik az alufelni téli használatáról nem akarnak lemondani, téli fagyokban sűrűbben ellenőrizni, hogy a felnin van e ráfagyott csapadék. A legkönnyebben gőzborotva használatával tüntethetjük el ezeket a felfagyásokat.
Mindent összevetve tehát azt kell látnunk, hogy az alufelnik használata télen nem a legpraktikusabb dolog, leginkább csak azoknak lehet javasolni, akik meg tudják állni, hogy autójukat nem használják nagyobb hidegekben, valamint akkor sem, amikor nagyobb havazáskor az utakat jelentősen sózzák a úttisztítók.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!