2014. 03. 19.
Minden egyes szezonra megéri felkészíteni az autónkat, ez alól nem maradhat ki a tavaszi karbantartás sem.
Az autó tavaszi felkészítése
Minden egyes szezonra megéri felkészíteni az autónkat, ez alól nem maradhat ki a tavaszi karbantartás sem. Minden odafigyelés többszörösen megtérül, tehát nézzük át részletesebben miket kell megtenni, mikre kell odafigyelni az autó tavaszi felkészítése során.
Már a tavasz elején, amikor a hőmérő higanyszála 7 fok felett marad tartósan, le lehet cserélni a gumikat a nyári szettre. Ha nem gumisnál végeztetjük a cserét, akkor nézzük meg a nyári gumi profilmélységét, megvan-e a minimális 1,6 mm, és ha 4 évnél idősebbek, akkor is válasszunk inkább újat. Figyeljünk oda a guminyomásra is.
A téli utak a megszaporodott kátyúkkal erősen megviselhetik a futóműveket, így fontos lehet a futóművek átvizsgálása, amennyiben sérülést vagy elállítósást tapasztal a szakember, orvosolhatja a hibát.
Ha már futómű, akkor a fékekről se feledkezzünk meg, érdemes megnézni a tél mennyire vette igénybe a féktárcsákat, fékpofákat, és évente egyszer a fékfolyadék forráspontját is ellenőriztetni kell.
A téli időjárás talán legjobban az ablaktörlőket veszi igénybe, úgyhogy az esetleges cseréjüket legjobb tavasszal elvégezni, persze nem kötelező kidobni, ha még jól működnek, de ha csíkot húznak nem érdemes várni, a jó kilátás esős időben ne okozzon gondot.
A szélvédőmosó tartályból ideje lecserélni a téli fagyálló szélvédőmosó folyadékot, a nyári szélvédőmosó folyadék sokkal jobban tisztán tartja a szélvédőt meleg időben, mint a másik.
A motor hűtőfolyadékának szintjét is érdemes tavasszal megnézni, ha viszont már második éves, inkább le kell cserélni, mivel fontos korróziógátló adalékanyagokat tartalmaz, amelyek 2 év alatt elvesztik védelmi képességüket.
A motor légszűrő betéte is könnyen eltömődhet a téli időszakban, ha sokat használtuk a kocsit, és bár ezt legtöbbször a motorolajjal együtt szokás cserélni, a motor hatékony és üzemanyag takarékos működése érdekében érdemes lehet lecserélni.
A műanyagokra és gumiból készült alkatrészekre elég negatívan hat a téli hideg, ezért például a hajtószíjat is érdemes lehet átvizsgálni, és a motortérben lévő csöveket is.
Az akkumulátorokat különösen igénybe veszi a téli hideg, ha télen gond volt a hidegindítással, akkor már valószínűleg lecseréltük újra, ha nem volt gond, akkor elég megnézni a pólusokat, sarukat, hogy nincs e rajtuk korrózió, ezeket távolítsuk el. Ha már harmadik éves az aksi, érdemes beméretni a teljesítményét, és ha az nem elegendő, jobb lecserélni azt.
Nézzük át a gyújtógyertyák vezetékeit is, ha el lennének töredezve, akkor le kell cserélni újakra.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!