2013. 09. 27.
Mielőtt autónkkal elindulnánk nyaralni, nemcsak az autónk műszaki állapotát szükséges alaposan átvizsgálni.
Mielőtt autónkkal elindulnánk nyaralni, nemcsak az autónk műszaki állapotát szükséges alaposan átvizsgálni, nagyon fontos a gumiabroncsok állapotának megfelelő felmérése is, valamint a helyes guminyomás beállítása.
A nyárigumi profilmélysége semmiképp se legyen alacsonyabb a törvényi előírásban szereplő értéknél, de inkább ajánlatos, hogy jóval ezen érték felett legyen, így jobban ellenáll a defekteknek, és hirtelen esőben sem kell félnünk annyira a rendkívül veszélyes felúszás (aquaplaning) veszélyétől.
Rendkívül fontos, hogy pontosan beállított guminyomással induljunk csak útnak, mert például, ha az abroncsban túl alacsony a levegő nyomása, a nyári hőségben, magasabb sebességeknél és ráadásul nagyobb terhelések esetén nagyon megnőhet a durrdefekt veszélye. A durrdefektek legnagyobb veszélyét az autósok nagyobb része bizonyára ismeri, ez pedig a jármű feletti kontroll teljes elvesztése lehet, aminek a legjobb kimenetele az, ha az árokban köt ki elszenvedője, és ezen kívül nem történik semmi baj, de ha a szemközti sávban rohan bele valamibe, a tragédia óriási méreteket is ölthet. Bizonyos statisztikák szerint az autópályát használó autósoknál a halálos balesetek 70%-a olyan durrdefektek miatt következik be, amelyeknek oka egyértelműen a túl alacsony guminyomás.
Ehhez a kérdéshez tartozik az is, hogy sokan nem tudják, de ha a nyaraláshoz szükséges (vagy éppen felesleges) holmikkal az átlagostól jobban megterheljük az autónkat, ráadásul telt házzal indulunk útnak, akkor a szokásostól nagyobbra kell venni a guminyomást is. Erre a személygépkocsikon vagy az ajtóoszlopon, vagy a tanksapkafedél belső felületén fel is hívják a figyelmet érthető jelölésekkel, de a kezelési útmutatóban is szerepel a terhelés nélküli és a megterhelt állapotú gépkocsihoz tartozó helyes guminyomásra vonatkozó információ. Azt sem felejtsük el azonban, hogy ha megérkeztünk, és kipakoltunk az autóból, akkor használat előtt állítsuk vissza a normál guminyomást sz újabb nagyobb megterheléses használatig.
Ha netalán egy átlagos defekt történne, akkor a kerékcsere folyamán mindig viseljük a biztonsági mellényt, az elakadásjelzőt tegyük ki a tanultak szerint, és minél jobban húzódjunk le a forgalmas útszakasztól.
Ha útközben elkapna egy határozott nyári zápor, még akkor is jelentősen lassíts, ha a gumijaid nagyon jó állapotúak, nagyon könnyű ugyanis a lehetősége a létrejövő nagyobb pocsolyákon 'vízenfutás' létrejöttének, amivel az autó lényegében kormányozhatatlanná válhat. A durrdefekt már tárgyaltuk ennek hatalmas veszélyeit.
És végül, de nem utolsósorban a pótkerék állapotát is alaposan vizsgájuk meg, és szintén ellenőrizzük a guminyomás megfelelő voltát.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!