2014. 07. 15.
Míg a régebbi autókban nem volt klíma, sok sofőr tudta, hogyan lehet viszonylag rövid idő alatt az autó hőmérsékletét csökkenteni. Azonban a mai modern autók szinte mindegyike klímával rendelkezik.
Hogyan használjuk a klímát?
Míg a régebbi autókban nem volt klíma, sok sofőr tudta, hogyan lehet viszonylag rövid idő alatt az autó hőmérsékletét csökkenteni. Azonban a mai modern autók szinte mindegyike klímával rendelkezik. Tény, hogy ez nagyon jó dolog, hisz nem kell izzadnunk a nyári nagy melegben, azonban fontos lenne megtanulni helyesen kezelni a klímát, mivel nagyon sokan túl hidegre állítják.
A kinti nagy forróságban a belül hideg autóban könnyedén megfázhatunk, ezért fontos, hogy beállítsuk a helyes hőfokot, és az is lényeges, hogy a hideg levegő soha ne minket érjen.
Autóhűtés rövid idő alatt
A tűző napon, a nyári melegben nagyon gyorsan felforrósodik az autó. Lehet bármennyire lehűtve, ha süti a nap, 10-20 perc alatt is megnövekedhet a hőmérséklet az autóban. Zárt ablakok esetében akár 60-70 fokra is felkúszhat a hőmérő higanyszála. A kormány és a műszerfal még forróbb lehet, főleg abban az esetben, ha szemből süti a nap az autót.
A forró ülés okozta kellemetlenséget szinte minden sofőr ismeri. Ha azt tapasztaljuk, hogy autónk utastere felforrósodott, a legelső dolog, amit tennünk kell, hogy az összes ablakot letekerjük, majd a klímát külső levegőkeringetésre állítjuk. Számítsunk arra, hogy a klíma nem fog egyből hideg levegőt fújni, hisz annak is idő kell, hogy le tudja hűteni a levegőt. Azonban 10 perc alatt annyira átszellőzhet az autó, hogy feltekerhetjük az ablakokat, és ilyenkor kell a klímát is átfordítani belső légkeringetésre.
Azért fontos a légkeringetést állítani, mert a belső 60-70 fokos levegőt nehezebben tudja lehűteni a klíma, mint a külső „hűvösebb” 30 fokosat. Miután ennyit szellőzött az autó, át lehet már állítani, hisz ebben az esetben bent már hűvösebb lehet, mint kint.
Vigyázzunk, hogy ne fázzunk meg!
Tény, hogy hűvös autóban ülni jó érzés, de arra alaposan figyeljünk oda, hogy a kinti és a benti hőmérséklet között ne legyen több 5-6 foknál a különbség. Lehet, hogy ez elsőnek kevésnek tűnik, de érdemes ezt az alapszabályt betartani, hisz ezzel meg tudjuk előzni, hogy megfázzunk a nyári nagy melegben.
Még problémát okozhat az is, ha nem megfelelően tiszta a légkondi. Erre fokozottan oda kell figyelni, hisz ha nincs rendszeresen tisztítva, könnyen okozhat problémát az allergiásban szenvedőknek. Még az is megtörténhet, hogy egy kezdődő allergia, amiről még nem is tud az illető, az autóban töltött idő alatt náthás tüneteket okoz.
Lényeges az olyan apró dolgokra is odafigyelni, hogy ha megy a klíma, soha ne a vezetőre vagy az utasra áradjon a hideg levegő, hanem mindig az ablakokra. Bár lehet, hogy jólesik a hideg levegő, nagyon könnyen meg tudunk így fázni.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!