2014. 09. 12.
Az autós biztonság az esetek többségében olyan apróságokon áll vagy bukik, hogy gyakran mi is megdöbbennénk azon, hogy néhány balesetet milyen könnyedén el lehetett volna kerülni.
Az autós biztonság az esetek többségében olyan apróságokon áll vagy bukik, hogy gyakran mi is megdöbbennénk azon, hogy néhány balesetet milyen könnyedén el lehetett volna kerülni. Ha mi is betartunk néhány általános alapszabályt, alaposan megnövelhetjük a közlekedésbiztonságot! Ilyen például, hogy amennyiben az autó volánja mögé ülünk, akkor soha ne akarjunk sem bizonyítani, sem tetszelegni senkinek, legyen az akár mellettünk, akár a másik autóban ülő. Egy ital mellett bárki vitázhat arról, hogy kinek erősebb az autója, ezt azonban a gyakorlatban nem az utakon, mások veszélyeztetésével kell bebizonyítani. Soha ne vállaljunk be olyan helyzeteket, amelyekben nem vagyunk biztosak sem akkor, ha sietünk, sem akkor, ha egy mellettünk ülő szép lánynak vagy a barátainknak akarunk bizonyítani. Mielőtt bármit cselekednénk az úton, mindig gondoljunk bele: normális körülmények között ugyanúgy belemennénk-e egy előzésbe vagy a sebességhatár túllépésébe? Ha a válaszunk nem, ne veszélyeztessük feleslegesen mások testi épségét, lehet hogy az előttünk utazó autóban két kisgyermek ül, akik egy esetleges baleset esetén garantáltan nem tehetnének semmiről. Mi viszont tehetünk, előzzük meg a bajt!
A közlekedésben részt vevők jelentős része nem tartja be a szabályban előírt követési távolságot. Ez azért nagy probléma, mert a balesetek jelentős része ebből fakad. Ha ugyanis túl közel merészkedünk egy előttünk haladó autóshoz, és ő hirtelen fékez, mi nem fogunk tudni időben megállni, és máris megvan a ráfutásos baleset. A dolog pikantériája, hogy az ilyen esetekben még akkor is mi leszünk a felelősök, ha netán az előttünk haladó sofőr követett el valami vétséget. A haladás során folyamatosan mérlegeljünk, hogy az adott sebesség mellett lenne-e elegendő időnk a megállásra abban az esetben, ha az előttünk haladó hirtelen vészfékezne. Mindig mi döntünk mindenről: fontos számunkra, hogy a májunk hízlalásával kivitelezzünk egy veszélyes előzést, amire senki sem fog emlékezni, de közben saját életünk mellett másokét is veszélybe sodorjuk, vagy betartjuk a követési távolságot, és nyugodtan, békésen célba érünk? Mindig induljunk inkább neki az útnak 10-15 perccel korábban, így nem kell felelőtlen és veszélyes helyzetet előidéznünk az utakon. Csak megszokás kérdése!
Soha ne bízzunk meg továbbá a forgalom többi résztvevőjében! Nagyon sokan követik el azt a hibát, hogy azért nem tartanak követési távolságot, vagy azért mennek bele egy előzésbe, mert megbíznak a másik sofőrben. Mivel azonban az esetek döntő többségében még csak nem is tudjuk, hogy ki ül a másik autóban, ezért ez óriási meggondolatlanság. Még egy jó sofőr is bármikor okozhat meglepetést, arról nem is beszélve, hogy lehet egy kezdő ül a másik autóban, aki kiszámíthatatlanságával bajba sodor minket. Ez igaz azokra a pillanatokra is, amikor elsőbbségünket egyértelműnek tartjuk, mert a szabályok ezt rendelik el. Ezt mi tudjuk, de biztosan a többi autós is tudja? Nem feltétlenül, így minden esetben figyeljünk oda a mellékutcákra is, hiszen sose tudni mikor találkozunk olyan helyzettel, amikor az autós figyelmetlenségből vagy más okból kifolyólag nem vette észre az elsőbbségadás-táblát. Jegyezzük továbbá meg azt is, hogy az út nem egy ring, ahol bokszmeccsek folynak! Ha valaki megelőzött, hadd menjen, nem kell előzéskor odalépni a gáznak, nem kell mutogatni vagy dudálni, szíve-joga megszegni a szabályokat. Mi ilyenkor gondoljunk arra, hogy az a két perc nekünk nem számít, az sokkal inkább, hogy épségben hazaérjünk családunkhoz!
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!