2014. 09. 16.
Csupa móka és kacagás lenne az élet, ha mindig csak jó időben vezethetnénk. A valóságban azonban bármikor ránk szakadhat az ég, télen eleredhet a hő...
Csupa móka és kacagás lenne az élet, ha mindig csak jó időben vezethetnénk. A valóságban azonban bármikor ránk szakadhat az ég, télen eleredhet a hő, ősszel pedig olyan ködbe kerülhetünk – akár éjjel is –, ami igencsak befolyásolhatja a közlekedésbiztonságot. Hogy mi a teendő ilyen esetben? A legjobb, ha nem ülünk autóba, de ez nem mindig célravezető stratégia, így inkább tartsunk be néhány alapvető szabályt! Az első, hogy mindig lássunk és mások is lássanak minket, vagyis kétszer is győződjünk meg arról, hogy fényszórónk az induláskor ég, illetve a hátsó lámpáink is rendben vannak, beleértve a féklámpákat és a ködlámpákat. Rossz idő esetén a sofőröknek sokkal jobban kell koncentrálniuk, mint normális esetben, éppen ezért semmit se bízzunk a véletlenre. Tartsunk nagyobb követési távolságot, és csökkentsük sebességünket is. Semmilyen extrém körülmény esetén sem célravezető ugyanis, ha rámászunk az előttünk haladóra, ezzel ugyanis egyrészt zavarjuk, másrészt hirtelen fékezés esetén nem tudunk majd időben megállni, ezáltal még balesetet is okozunk. Hóban, sárban, ködben és esőben általában az utak tapadási felülete lecsökken, különösen igaz ez például fagypont alatti hőmérsékletek esetén. Ezért fontos, hogy még a szokásosnál is lassabban haladjunk autónkkal, hiszen az ilyen körülmények közepette sokkal nehezebben tudunk majd megállni, arról nem is beszélve, hogy fékezéskor könnyebben megcsúszhatunk, a kanyarokban pedig könnyebben kisodródhatunk. Ha lassabban közlekedünk, ezeket a problémákat orvosolhatjuk.
A rossz időben történő biztonságos vezetés egyik alapfeltétele még, hogy megbizonyosodjunk róla: kocsink megfelel-e a rossz idő által támasztott elvárásoknak! Példának okáért nem csak az ablaktörlőknek kell jó állapotban lenniük és jól funkcionálniuk, hanem az sem árt, ha van elég ablakmosó-folyadékunk – akár tartalékban is. Ellenőrizni érdemes továbbá az akkumulátort is, hiszen bármikor elakadhatunk, ilyenkor pedig fűtésre és az elektromos berendezések alkalmazására nagy szükségünk lesz. Kiemelten fontos a fentebb említett lámpák ellenőrzése, illetve az is, hogy mindig legyen egy tartalék készletnyi fényszóró az autónkban, hiszen ilyen időben nem lehet „majd otthon” kicserélni a hibás izzót. Rossz időben különösen nagy körültekintéssel közlekedjünk beláthatatlan útszakaszokban, illetve kereszteződésekben is. A rossz látási viszonyok miatt még akkor is figyeljünk oda, ha zöld jelzést kaptunk, illetve nekünk van elsőbbségünk, hiszen nem tudni, hogy a többi autós is úgy érzékeli-e az adott helyzetet, mint mi. A rossz időjárási körülmények között különösen figyeljünk arra, hogy a sávunkban maradjunk, ezáltal ne vágjuk le a kanyarokat, a jobbra tartás pedig minden esetben valósuljon meg. Nem szabad kacsázni, nem szabad a vadállatok miatt a felezővonalhoz húzódni, mert a látási viszonyok miatt ez balesetveszélyes helyzetet szülhet. Soha nem indokolt, de rossz időben eszünkbe se jusson vagánykodni mások előtt! Mindig fogjuk két kézzel a kormányt, a szemünk pedig mindig mereven nézze az utat.
Az ilyen helyzetek általában kiemelten nagy koncentrációt igényelnek az autósoktól! Éppen ezért iktassunk ki minden olyan tényezőt, ami elterelheti a figyelmünket. Ha kell, szóljunk utastársainknak, hogy ne beszélgessenek, és kapcsoljuk ki a rádiót is, vagy amennyiben éppen az segít, hallgassuk kedvenc zeneszámainkat, hiszen az éberséggel nagyobb koncentrációs készség is jár. Amennyiben ezeket betartjuk, nagyobb eséllyel jutunk célba autónkkal még a legcudarabb körülmények közben is.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!