2013. 08. 21.
Autóinkon a nyári gumi cseréjét alapvetősen két okból szokás végrehajtani, az egyik, amikor az évszakok változása indokolja ezt, vagyis téli gumiról nyári gumira váltunk, a másik eset, amikor gumink elkopik és új abroncsokat tetetünk fel.
Autóinkon a nyári gumi cseréjét alapvetősen két okból szokás végrehajtani, az egyik, amikor az évszakok változása indokolja ezt, vagyis téli gumiról nyári gumira váltunk, a másik eset, amikor gumink elkopik és új abroncsokat tetetünk fel.
A téliről nyári gumira váltást a gumiabroncsgyártók ajánlásai alapján tavasszal akkor lehet és célszerű megtenni, amikor a napi átlag hőmérséklet már 7 Celsius fok fölé emelkedik. Amennyiben gumiszervizben tároltuk és ott cseréltejük át a gumiszetteket, akkor előtte érdemes átvizsgáltatni a nyári gumikat, hiszen akár tárolás közben is érhetik károsodások.
A gumiabroncsok elkopásának, elhasználódásának jeleivel nincs mindenki tisztában. Minden országban, így hazánkban is törvény írja a elő a gumikon lévő minimálisan még használható csatornamélységet, ami 1,6 mm lehet. Tehát amikor a gumik kopása ezt a határértéket eléri, a csere már kötelezővé válik. Egyébként, ha a csatornamélység ettől valamivel nagyobb, mondjuk 2 – 2,5 mm, a vezető akkor is köteles ennek megfelelően megválasztani a biztonságosabb vezetési stílust. A nem megfelelő profilmélységű gumiabroncsok már nem képesek elvezetni esőben a gumi és az úttest között felgyülemlő vizet, a fékút túlzottan megnő, létrejöhet a vízen-futás jelensége és az autó elveszheti kormányozhatóságát. A gumiabroncsok profilmélységét mérőeszközzel is ellenőrizhetjük, de ennek hiányában a minden gumin kötelezően meglévő kopási indikátor segítségével is meghatározhatjuk, hogy gumink elkopott e már, vagy közel jár hozzá. A kopási indikátor a gumik futófelületének csatornáiban lévő 1,6 mm-es kitüremkedés, ha a gumiabroncs futófelülete eddig a szintig lekopik, a csere kötelező. Egyébként már csak a saját biztonságunk érdekében is 2 mm mélységnél jobb, ha lecseréljük nyári gumijainkat.
Gumicserét érdemes elvégezni a tengelyek között is körülbelül 10 ezer kilométerenként, ezzel elkerülhető a legkisebb mértékű rendellenes kopás is, és a gumik egyszerre fognak elkopni. A tengelyek közötti cser esetén a kerekek forgásirányát aszimmetrikus mintázatnál semmiképpen ne változtassuk meg. Szimmetrikus mintázatnál a forgásirány változtatható, első kerék hajtású autóknál a két első kereket szokták változtatás nélkül hátra tenni, míg a hátsó kerek előre helyezésénél a forgás irányt változtatják, tehát keresztirányban kerülnek előre az addig hátul használt kerekek.
Az gyártó széleskörű ügyfélkörrel rendelkezik, például autógyárak rendelésére készít OEM felniket, a másik véglet pedig az autóversenyek világa, ahol is Team Dynamics márkanév alatt tervez magasan kvalifikált könnyűfém kerekeket....
A Goodyear, a világ harmadik legnagyobb gumiabroncs gyártó vállalata a díjnyertes és kiugróan sikeres UltraGrip 8 Performance téli gumit váltotta le az újabb generációs UltraGrip Performance Gen 1 téli abroncsával. Ahogy egy ilyen...
Három év kutatás és fejlesztés után a Vossen büszkén jelentette ki, hogy ők is bekerültek azon kevés gyártók sorába, akik rendelkeznek azzal a tudással és technológiával, ami képessé teszik őket arra, hogy kovácsolt könnyűfém feln...
A Yokohama W.drive V905 egy nagy teljesítményű prémium téli gumi, melyet az alsó közép kategóriás autóktól a nagyobb szedánokon keresztül a sportosabb SUV és crossover modellekig ajánl a gyártó. A V905 a nemzetközileg is elismert...
Ha van már felhasználói fiókod, kérjük, jelentkezz be!
A vásárláshoz nem szükséges regisztráció vagy bejelentkezés
Vendégként vásárolokRegisztrálj, intézd gyorsabban a vásárlást és tekintsd át egyszerűen korábbi vásárlásaidat egy helyen!